6 rád ako začať s podnikaním bez peňazí!

Prvým krokom by malo byť ujasnenie si vašich kvalít a schopností. Najlepšie je podnikať v tom, v čom ste dobrý. Samozrejme, ohľad treba brať aj na to, čo vášmu okoliu chýba. Premýšľali ste, čo tu nie je? Čo by ste napríklad vy ocenili, aby sa vo vašom meste alebo dedine nachádzalo? Čo už ide napríklad o bezobalový obchod alebo dielňu na opravu áut, neváhajte! Vašim najlepším pomocníkom na začiatok bude papier a pero, spísanie si toho, v čom by ste chceli začať podnikať a hlavne nezabúdajte, že kreativite sa medze nekladú!

šanony.jpg

Druhý krok súvisiaci s prvým je dôkladne zistenie si ponuky a dopytu. Ak ste síce dobrý zámočník, ale vo vašom okolí je zámočníkov veľa, radšej nezačínajte. Konkurencia je síce fajn, ale ak naozaj nemáte dostatok finančných prostriedkov, bude to veľmi ťažké. Radšej sa poobzerajte po niečom, čo tu ešte nie je.
Tretím krokom je zváženie, ako by ste chceli podnikať. Dnes môžete využiť aj formu tzv. online podnikanie, to znamená, že nepotrebujete žiadne priestory. Je to fajn, pretože viete začať aj bez toho, aby ste mali nejaký obsah financií. Stačí byť len zručnejší na internete, prípadne vám môže niekto pomôcť.
Štvrtým krokom sú už spomínané peniaze. Samozrejme, musíte mať na účte aspoň 1000 eur, aby ste vedeli pokryť všetky administratívne poplatky a povinné zdravotné odvody. A potom nasleduje, samozrejme, pôžička. Bez nej to nepôjde.
Piatym krokom je vytvorenie si vlastnej značky a loga. Musíte sa predsa od ostatných odlíšiť a byť jedinečný. Dôležité je vašich potenciálnych zákazníkov ohúriť a zabezpečiť, aby sa k vám radi vrátili. Aby si vás teda pamätali. Podstatná je však aj kvalita a tiež cena. Vhodným riešením je aj reklama, ktorou si zabezpečíte, aby sa o vás ľudia dozvedeli.

marketing.jpg

Dnes si ju viete zabezpečiť prostredníctvom internetu a sociálnych médií a to takmer zadarmo!
Šiestym, a teda posledným krokom v našom článku, je podnikateľský plán. Treba si ho vytvoriť dôsledne a venovať mu skutočne dostatok času. Musíte dať svojím predstavám formu. Dajte si vytvoriť tzv. SWOT analýzu, v ktorej sa dozviete silné, ale i slabé stránky. Táto analýza môže byť veľmi užitočná v čase vašich úvah a potrebná pri premýšľaní, kam sa ďalej posunúť.

4/5 - (5 votes)

Written by